czwartek, 15 grudnia 2011

Tworzywa sztuczne i sponsoring


Nie od dzisiaj wiadomo, że sponsoring ma bezpośredni wpływ na ogólny wizerunek przedsiębiorstwa, Z informacji, do których twórcy bloga udało się dogrzebać wynika, że firmy z branży tworzyw sztucznych nie podejmują jakichś wielkich zabiegów, by stać się sponsorami. Niemniej jednak jest kilka wyjątków.

Najlepiej gdy przedsiębiorstwo sponsoruje wydarzenia, które w jakiś sposób są związane z jego produktami lub wzbudzają ogólne zainteresowanie. Warto też obejmować sponsoringiem te przedsięwzięcia, które najprawdopodobniej będą atrakcyjne dla tych samych osób, które kupują produkty firmy. Znaczna część korzyści płynących ze sponsorowania wynika z faktu prezentowania marki w telewizji. Nie więc lepszego kierunku sponsoringu niż sport.

Co w tym zakresie robią zatem firmy z przemysłu tworzyw sztucznych?

Azoty Tarnów wspierają żużlowców z rodzinnego miasta, którzy w połowie minionej dekady zdążyli dwa razy zdobyć tytuł Mistrza Polski.

BasellOrlen Polyolefins jest zaangażowany we wspieranie piłkarzy ręcznych, którzy są aktualnym Mistrzem Polski.

Anwil, produkujący polichlorek winylu, to od lat oddany mecenas koszykówki we Włocławku. Klub jeden raz był najlepszą drużyną w kraju.

Zakłady Azotowe Kędzierzyn są tytularnym sponsorem męskiej siatkówki z tego miasta, która przy ich wsparciu odnosi spore sukcesy, m.in. wicemistrzostwo kraju w ubiegłym sezonie.

Wszystkie wymienione firmy przekazują na działania sponsorskie miliony złotych. Są jednak i przykłady mniejszej pomocy.

Piłkarzy z Jasła grających w niższej lidze, do której nie zaglądają żadne telewizje ani wielkie media, zasila wywodząca się z tego miasta spółka Gamrat. 

Jeśli ktoś zna inne przykłady sponsorowania sportu przez firmy z branży tworzyw, to może wpisywać je w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz