Nie od dzisiaj wiadomo, że sponsoring ma bezpośredni wpływ
na ogólny wizerunek przedsiębiorstwa, Z informacji, do których twórcy bloga
udało się dogrzebać wynika, że firmy z branży tworzyw sztucznych nie podejmują jakichś
wielkich zabiegów, by stać się sponsorami. Niemniej jednak jest kilka wyjątków.
Najlepiej gdy przedsiębiorstwo sponsoruje wydarzenia, które
w jakiś sposób są związane z jego produktami lub wzbudzają ogólne
zainteresowanie. Warto też obejmować sponsoringiem te przedsięwzięcia, które
najprawdopodobniej będą atrakcyjne dla tych samych osób, które kupują produkty firmy.
Znaczna część korzyści płynących ze sponsorowania wynika z faktu prezentowania
marki w telewizji. Nie więc lepszego kierunku sponsoringu niż sport.
Co w tym zakresie robią zatem firmy z przemysłu tworzyw
sztucznych?
Azoty Tarnów wspierają żużlowców z rodzinnego miasta, którzy
w połowie minionej dekady zdążyli dwa razy zdobyć tytuł Mistrza Polski.
BasellOrlen Polyolefins jest zaangażowany we wspieranie
piłkarzy ręcznych, którzy są aktualnym Mistrzem Polski.
Anwil, produkujący polichlorek winylu, to od lat oddany
mecenas koszykówki we Włocławku. Klub jeden raz był najlepszą drużyną w kraju.
Zakłady Azotowe Kędzierzyn są tytularnym sponsorem męskiej siatkówki
z tego miasta, która przy ich wsparciu odnosi spore sukcesy, m.in. wicemistrzostwo
kraju w ubiegłym sezonie.
Wszystkie wymienione firmy przekazują na działania
sponsorskie miliony złotych. Są jednak i przykłady mniejszej pomocy.
Piłkarzy z Jasła grających w niższej lidze, do której nie
zaglądają żadne telewizje ani wielkie media, zasila wywodząca się z tego miasta
spółka Gamrat.
Jeśli ktoś zna inne przykłady sponsorowania sportu przez firmy z branży tworzyw, to może wpisywać je w komentarzach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz